fredag 25 april 2014

On the road

Några dagars resande och jobbande med bästa Johanna gör att fredagen är extra efterlängtad. Vi har påsklov idag, sista dagen, och tills dess har vi beställt sol. Tack för det. Även om vi är mitt i våren och det ibland känns som en tidig sommardag, tycker jag det är härligt att plocka in kvistar och grenar från trädgården och låta dem blomma här inne. Förra året sågade vi av en stor syrengren och satte i vatten, lagom till slutet av april hade vi stora syrenklasar i ljuslila i vardagsrummet. I år har jag inte kommit dit, tror jag blev omsprungen av våren lite...

I onsdags besökte vi keramikern Lisa i Varberg för jobb. Vi passade självklart på att kika in i hennes ateljé, och efter mycket velande och väljande bland allt fint fick några huvuden och kroppsdelar följa med hem. Låter lite läskigt kanske, men kolla in här så förstår du. Rakubränning är så vackert, det lever sitt eget liv och det blir som det vill. Därför känns allt så unikt, även om formen till huvudena är den samma. Jag köpte två, och jag tycker de ser helt olika ut. Johanna uppmärksammade mig om att det ena huvudet lite liknar min son, och ja, det gör det faktiskt. Det finns en likhet där, men bara det ena huvudet, det andra har en annan karaktär. 

Vidare till Helsingborgs friska vindar övernattade vi på hotell och drog hem till Linda i Kristianstad på torsdag morgon. Wow. Skåneland du vackra. Och just där Linda och hennes man bor, precis vid ett vattendrag med en ateljé och ett fantastiskt hus var det lite som att komma till körsbärsgården. Det ska bli kul att få visa sen. Linda dukade upp en förmiddagsfika ala hotellstandard!! Den får definitivt 5 körsbär av 5. 
Och på toppen en liten kvist från träden utanför. 

Trevlig helg!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar