tisdag 15 april 2014

Hemma hos Stockholm-Bombay

Har lyssnat på Francoise Hardy hela dagen och nu när jag ska lägga upp bilder från vackra Karolinas hem slår det mig att hela hon påminner om Francoise's ljuva toner. Om jag blundar kan jag se havet av färger i hennes väldigt parisiska våning där detaljerna är många och fasansfullt vackra. Men när jag öppnar ögonen bor Karolina med familj i ett 80-talsbygge i Stockholm. Ett oväntat och roligt möte mellan skavd färg och praktisk planlösning. Den här lägenheten har allt att tacka för att Karolina och Patrik gav sig an den, och på sitt egna helt riktiga sätt med färg färg färg och härliga blommor finns det ingen tvekan om att de gjort det med bravur!! En ljus neutral bas och sen kan inredningen få vara hur färgglad den bara vill! Små ihopplock och samlingar av blommor, porslin och vackra kuddar gör att det inte känns rörigt någonstans. Karolina och Patrik driver dessutom Stockholm Bombay Projekt som erbjuder massor av vintagemöbler från tredje världen. Så här säger dom om deras produkter:

"Vårt mål är att presentera en inspirerande blandning av högkvalitativa textilier, handplockade möbler och egensinniga hantverk på ett unikt, färgstarkt och personligt sätt, vilket på samma gång markerar avlägsna kulturer och ger hantverkstraditioner möjlighet att leva vidare. Medan vi skapar grundläggande arbetstillfällen där behovet är stort."

Finare än snus må jag säga!

I senaste Drömhem & Trädgård finns hela reportaget om familjen att läsa.




1 kommentar:

  1. Me encantan la luz y el color que desprenden tus fotografías de interiores ;)

    Un saludo!!

    SvaraRadera