söndag 30 mars 2014

Hemma hos i Marions arbetshus

Marion har byggt ett eget arbetsrum i trädgården, det lilla huset tar upp 15 kvm och en träbrygga binder ihop "jobbet" med det stora husets altan. Ett urgulligt litet hus med mycket personlighet som är hennes alldeles eget. Jag har också ett hemmakontor, men ibland känns det lika mycket som genomfartsled till vårt badrum på nedervåningen. Och eftersom jag helst inte vill att barnen ska leka med mina papper så verkar leken "viktig på kontoret" locka, speciellt för Doris som älskar att rita med wacom-pennan direkt på skärmen. Tack och lov att jag inte har mus, för ritpenna verkar ta ett tag att lära sig. Jag lever alltså på lånad tid än så länge. Just precis därför skulle det vara underbart urhärligt att ha ett eget litet hus med bara jobbprylar. Det skulle vara stora ljusinsläpp och enkelt att mörklägga när det vankas retuschjobb. På 15 kvadrat går det att täcka upp för det mesta en hårt arbetande arbetare behöver, se och inspireras.

Och just det, Marion driver webb-butiken basichus som har MASSOR av snygga stilrena saker. Jag och Johanna har varit hos Marion med familj tidigare, då såg det ut så här. Mer om Marion och hennes ateljéhus finns att läsa om i 101 nya idéer nr 2 - 2014. 









Förvaring, förvaring och sen lite mer förvaring i den enklaste men snyggaste förpackning. Så fint!! Heja Marion!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar