fredag 27 september 2013

Hemma hos Marion på Öland

Jättejättesnyggt tycker jag att det här uppslaget i senaste Hus&Hem är!! Baotasnyggt att exteriörbilden och porträtten harmoniserar. Och det är så sällan jag är nöjd och glad, så nu tänker jag fortsätta vara det en stund. Förra hösten var jag och Johanna hemma hos Marion som driver Basichus. I mitt lilla huvud har jag en fördomsfull idé om att nybyggda hus och lägenheter är lite mindre mysiga än gamla fallfärdiga kåkar med hundra år på nacken. Alltid lika spännande att bli överbevisad. Vet inte om det är lite extra mysigt för att Marion och hennes familj är holländare och sådär osvenskt kramiga och familjära vid första dejten? Sen vi var där i höstas har jag och Johanna hunnit besöka Marion igen, mer om det i en annan tidning framöver. Men låt oss sammanfatta det hela med att Marion är en driftig kvinna med god smak, familjen har flyttat från Holland till Öland där de byggt ett nytt hus. Marions varumärke är så skandinaviskt och stilrent så jag nästan funderar på om hon förstår den skandinaviska stilen bättre än någon annan skandinav! 
I samma nummer har jag och samma Johanna med ett annat reportage från en helt fantastik lägenhet i Göteborg. Så för att göra en cliffhanger puffar jag lite för den här damens trollbindande hem.

Dova naturfärger både inne och ute. Marions hem är stilrent, gärna trärent, med inslag av cement och några vintageprylar som verkligen får ta plats. Ett kök med massor av smarta och personliga idéer utan att göra det plottrigt och stökigt. Hela reportaget med fler bilder finns i senaste Hus&Hem.
Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar